Arjola Bimaj

Master's thesis

Psychology of pricing

Psychology of pricing
Abstract:
Cena je jedním z indikátorů marketingového mixu, který přímo ovlivňuje zisk společnosti. Správná cena může zvýšit zisk a naopak nesprávně stanovená cena může výrazně zisk snížit. Podniky tedy při stanovování cen svých produktů musí zohledňovat řadu faktorů, přičemž jedním z cílů je maximalizovat své příjmy. Moderní faktory v hospodářské oblasti, kontinuální změny v životním prostředí či současná finanční …more
Abstract:
Price is the element of the marketing mix that has direct effect in the profits of a company. The right price can boost the profit and the wrong price can significantly shrink it. Thus, the businesses need to set the right price in order to maximize their revenues. However, the newest factors in the economic field, the continuous changes in the environment and the current financial situation in the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 11. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/35912

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities