Bc. Eva Kratochvílová

Bachelor's thesis

Role emoční regulace v seberegulovaném učení u vysokoškolských studentů

The role of emotion regulation in self-regulated learning in college students
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje tématu seberegulovaného učení v souvislosti s emoční regulací. Teoretická část práce se zaměřuje na definici pojmu seberegulované učení, jeho modely, funkci a různá pojetí v průběhu času. Diskutovány jsou i individuální a kulturní rozdíly. Další část se zabývá vlivem seberegulovaného učení na školní úspěchy, a zahrnuje srovnání sebekontroly s inteligencí. Poslední teoretická …more
Abstract:
The bachelor thesis is devoted to the topic of self-regulated learning in the context of emotion regulation. The theoretical part of the thesis focuses on the definition of the concept of self-regulated learning, its models, its function, and different conceptions over time. Individual and cultural differences are also discussed. The next section examines the impact of self-regulated learning on school …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Karolína Malíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta