Veronika Doubková
Master's thesis
Sdílený marketing v kultuře
Cause Related Marketing in culture
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice financování kulturních organizací v kontextu neziskového sektoru. Cílem práce je představit sdílený marketing jako marketingový nástroj, jehož prostřednictvím mohou kulturní organizace financovat veřejně prospěšné projekty, navázat dlouhodobá partnerství s komerčními subjekty a získat nové příznivce své organizace.Abstract:
The Master thesis deals with the issue of cultural organizations in the context of the non-profit sector and its financing. The aim of this work is to introduce the Cause Related Marketing as a marketing tool which could fund the community projects of cultural organizations, establish long-term partnerships with commercial entities and get new supporters of the cultural organization.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39063
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2013
- Supervisor: Irena Tyslová
- Reader: Jitka Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/39063
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Crowdfunding jako zdroj financování kulturních projektů, resp. organizací, se zaměřením na Brno
Michaela Vejrová -
Komparace způsobů řízení a financování vybraných kulturních příspěvkových organizací na území Středočeského kraje
Klára Ottlová -
Revenue mix of nonprofit organizations. Evidence from France.
Hanna Mykytyn -
Cause Related Marketing
Daniela Kronusová -
Využití strategie cause related marketingu v otázce environmentálního problému znečištění plasty
Eva Brabcová -
Vliv cause related marketingu na spotřebitele v ČR
Michaela Kovářová -
Cause-Related Marketing jako nový způsob financování neziskových organizací
Veronika DOUBKOVÁ -
Cause Related Marketing
Jaroslav Pospíšil