Marcela Hanusková
Master's thesis
Komparace statistik v cestovním ruchu
Comparison of statistics in tourism
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou veřejně dostupných statistik v cestovním ruchu. Blíže se pak soustředí na Marketingový informační systém a statistiky využívající geolokační signalizační data mobilního operátora. Za pomoci dotazování osob pracujících v administrativě cestovního ruchu, nejčastěji v destinačních managementech a rozhovorů s odborníky bylo zjišťováno, jakým způsobem jsou využívána statistická …moreAbstract:
This thesis deals with the analysis of publicly available statistics in tourism. Afterwards it focuses more on the Marketing Information System and Statistics using geolocation signaling data of the mobile operator. With the help of interviewing persons working in tourism administration, mostly destination management and interviews with experts, it was found out how statistical data in tourism in the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78644
Thesis defence
- Date of defence: 21. 1. 2020
- Supervisor: Jan Herget
- Reader: Ondřej Špaček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78644
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch
Theses on a related topic
-
Marketingový informační systém v malé strojírenské firmě.
Denisa Součková -
The Agricultural Marketing Information System (AMIS) Impact Assessment in Rural Areas of the Republic of Moldova
Alena Švarcová -
Marketingový plán – informační systém pro veterináře
Martin Liška -
Marketingový informační systém BONTÉ CLASS, s.r.o.
Zdeněk Rydlo -
Marketingový informační systém
Antonín Pavelek -
Marketingový informační systém měst - nástroj TourMIS
Pavlína TOPORSKÁ -
Marketing information system for citrus crop in Latakia Region, Syria
Haiyan Sulaiman -
The Agricultural Marketing Information System (AMIS) Impact Assessment in Rural Areas of the Republic of Moldova
Alena Švarcová