Vliv influencerů na chování spotřebitele v České republice v letech 2021 až 2022 – Lukáš Semrád
Lukáš Semrád
Bachelor's thesis
Vliv influencerů na chování spotřebitele v České republice v letech 2021 až 2022
INFLUENCE OF INFLUENCERS ON CONSUMER BEHAVIOUR IN THE CZECH REPUBLIC BETWEEN 2021 AND 2022
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o influencerech a jejich vlivu na chování spotřebitele v dermokosmetickém průmyslu. Cílem práce je prozkoumat, do jaké míry a jakým způsobem ovlivňují influenceři chování spotřebitele a jeho nákupní návyky a jak tyto kampaně ovlivňují zisky firem a národní hospodářství. Teoretická část popisuje fenomény, které chování spotřebitele ovlivňují, jako například heuristika …moreAbstract:
This bachelor thesis is about influencers and their influence on consumer behaviour in the dermocosmetics industry. The aim of the thesis is to investigate to what extent and how influencers affect consumer behaviour and buying habits and how these campaigns affect firms' profits and the national economy. The theoretical part describes the phenomena that influence consumer behaviour, such as nudge …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91248
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2023
- Supervisor: Vladimír Barák
- Reader: Zdenka Vostrovská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91248
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Národní hospodářství
Theses on a related topic
-
Consumer behaviour as a reflection of financial intelligence
Dmitry Baranov -
Analysis of Consumer Behaviour of Generation Y on the Smartphone Market
Veronika Breuerová