Ondřej Pechar

Master's thesis

Analýza konfrontační komunikační kampaně automobilky Hyundai od roku 2013 do současnosti

Analysis of Hyundai's confrontational communication campaign
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnocení jednoho z klíčových komunikačních nástrojů automobilky Hyundai v České republice od roku 2013 do současnosti, jímž je negativní vymezování se vůči Škodě Auto, klíčovému hráči na tuzemském trhu a největšímu konkurentovi podniku Hyundai. A to ze dvou základních pohledů:1.Z pohledu odborné veřejnosti a novinářů se zaměřím na to, jaký vliv má negativní vymezování …more
Abstract:
The main objective of the diploma thesis is to assess one of the key communication devices being used by automotive company Hyundai in the Czech Republic since 2013, which is negatively toned, confrontational positioning vis-à-vis Škoda Auto, a key player on the local market and Hyundai’s main rival. We assess the communication from two viewpoints:1.The impact of the negative communication on the brand …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 9. 2017
  • Supervisor: Ondřej Kubala
  • Reader: Zdenka Vostrovská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71397