Jana Vaculková

Bachelor's thesis

Kultúrne odlišnosti v medzinárodnom marketingu

Kulturní odlišnosti v mezinárodním marketingu
Abstract:
Předmětem diplomové práce je problematika odlišností různých kultur, jejich vlivu na fungování společnosti a jejím cílem je analyzovat dimenze kultur u zaměstnanců slovenské, rakouské, německé a francouzské národnosti v pěti zahraničních společnostech na Slovensku. Teoretické poznatky o kulturních odlišnostech jako součásti mezinárodního podnikání, marketingu a organizační kultury vytvářejí kontext …more
Abstract:
The subject of bachelor´s thesis is the issue of difference of various cultures, their impact on the function of company and its goal is to analyze the dimensions of culture of the employees of Slovak, Austrian, German and French nationality working of five foreign companies in Slovakia. Theoretical cultural findings as part of international business, marketing and organizational culture define the …more
Abstract:
Predmetom bakalárskej práce je problematika odlišností rôznych kultúr, ich vplyvu na fungovanie spoločnosti a jej cieľom je analyzovať dimenzie kultúr u zamestnancov slovenskej, rakúskej, nemeckej a francúzskej národnosti v piatich zahraničných spoločnostiach na Slovensku. Teoretické poznatky o kultúrnych odlišnostiach ako súčasti medzinárodného podnikania, marketingu a organizačnej kultúry vytvárajú …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 8. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Ludmila Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: Martin Přibyl, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.