Roman Kornelly
Master's thesis
VYUŽITÍ METOD MACHINE LEARNING V E-COMMERCE
THE USE OF MACHINE LEARNING IN E-COMMERCE
Abstract:
Tato závěrečná práce se zabývá problematikou zvýšení míry prokliku a redukce nevyžádaných marketingových sdělení zasílaných prostřednictvím mobilních push notifikací. Tento okruh problémů je řešen využitím metod strojového učení. První kapitola je zaměřena na business prostředí a specifikaci konkrétních požadavků na řešení. V následující části jsou provedeny datové analýzy a definovány závěry z nich …moreAbstract:
The thesis aims to describe increasing the click-through rate and reducing spam marketing messages sent via mobile push notifications. The problem is solved by machine learning methods. The first chapter lays out the business environment and requirements needed to tackle the task at hand. The following section analyzes available data and the implications thereof. The implementation section includes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88518
Thesis defence
- Date of defence: 23. 2. 2023
- Supervisor: Pavel Zimmermann
- Reader: Martin Janeček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88518
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Data & Analytics for Business Management
Theses on a related topic
-
Online marketing ve vybraném oboru
Markéta Novotná -
Online marketing ve vybrané společnosti
Petra VRTALOVÁ -
Online Marketing for a New Opening Web Store
Jafar Jafarov -
Multilevel marketing v rámci priameho predaja spoločnosti Eurona by Cerny
Jana Gajdicová -
Sports Marketing and Its Social Impact
Michael Rufer -
The Role of Direct Marketing in the CRM Strategy
Kamila Imanbayeva -
The Role of the Direct Marketing in IMC with the Creation of Proposal of the Particular Campaign
Valeriia Kabanova -
The Modern Direct Marketing in Practice
Viktoria Antalová