Klára Machalová

Master's thesis

Marketingová komunikace neziskových organizací

Marketing communication of non-profit organizations
Abstract:
Práce se zabývá soudobými nástroji a trendy marketingové komunikace v neziskových organizacích. Představeny jsou metody fundraisingu a charakteristiky jednotlivých typů neziskových organizací. Rozebrána je také rozdílnost mezi komerčními subjekty a neziskovými organizacemi v oblastech marketingového a komunikačního cíle, marketingového mixu a jeho jednotlivých složkách. V praktické části jsou vybrány …more
Abstract:
Topic of the thesis are contemporary trends and tools in marketing communication for NPO. Different methods of fundraising and characteristics of different types of NPO. Moreover, the difference between commercial subjects and NPO with regards to marketing and communication targets, marketing mix and their components is also covered. For research, three main NPO were chosen, their marketing campaigns …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2018
  • Supervisor: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
  • Reader: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní