Karolína Hořejší

Bachelor's thesis

Marketingové strategie nízkonákladových leteckých společností EasyJet a Ryanair

Marketing strategies of low-cost airlines EasyJet and Ryanair
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza marketingových strategií nízkonákladových leteckých společností EasyJet a Ryanair. V teoretické části se práce věnuje sektoru letecké dopravy a charakteristice nízkonákladových dopravců. Dále se teoretická část zabývá vysvětlením základních marketingových pojmů, nástrojů a strategií. V praktické části jsou představeny analyzované společnosti, jejich marketingový mix …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the marketing strategies of low-cost airlines EasyJet and Ryanair. Theoretical part illustrates the current situation in the airline industry and characterises low-cost carriers. Furthermore, the theoretical part involves fundamental marketing terms, instruments, and strategies. The analytical part presents chosen airlines and their marketing mix and SWOT …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 1. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2021
  • Supervisor: Tomáš Sadílek
  • Reader: Jitka Volfová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/81758