Martina Rájková

Master's thesis

Evaluace koncepce značky Czech Specials v kontextu gastroturistiky v ČR a komparace s dalšími vybranými gastronomickými značkami a průvodci

Evaluation of the Czech Specials Brand Concept in the Context of Gastronomic Tourism in the Czech Republic and Comparison with Other Selected Gastronomic Brands and Guides
Abstract:
Diplomová práce se zabývá hodnocením koncepce značky Czech Specials, která je určena k propagaci tradiční české kuchyně a regionálních pokrmů. Projekt byl spuštěn v roce 2008 a je spravován agenturou CzechTourism ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů ČR. Cílem značky je nejen propagace české gastronomie, ale i podpora cestovního ruchu v regionech České republiky. Výzkumná část práce se zaměřuje …more
Abstract:
This thesis evaluates the concept of the Czech Specials brand, designed to promote traditional Czech cuisine and regional dishes. Launched in 2008, the project is managed by the CzechTourism agency in collaboration with the Association of Chefs and Confectioners of the Czech Republic. The brand aims not only to promote Czech gastronomy but also to support tourism in the Czech Republic's regions. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2024
  • Supervisor: Renata Lukášová
  • Reader: Petr Janeček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92084