Egor Demtsev

Master's thesis

Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE

Mezikulturní adaptace digitální marketingové komunikace mezinárodních FMCG společností ve střední a východní Evropě
Abstract:
Tato práce zkoumá adaptaci digitální marketingové komunikace mezinárodními společnostmi s rychloobrátkovým zbožím (FMCG) působícími v rozmanitém regionu střední a východní Evropy (CEE). Tato studie řeší mezeru v literatuře o mezikulturní digitální marketingové komunikaci a zkoumá strategie a postupy používané významnými mezinárodními společnostmi rychloobrátkového zboží, jako jsou Coca-Cola, Lay's …more
Abstract:
This thesis investigates the adaptation of digital marketing communications by international Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) companies operating in the diverse Central and Eastern Europe (CEE) region. Addressing a gap in the literature on cross-cultural digital marketing communications, this study explores the strategies and practices employed by prominent international FMCG companies, such as Coca …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Maria Sochorová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90023