Product Placement jako další možnost příjmů České televize – Kateřina Daňková
Kateřina Daňková
Master's thesis
Product Placement jako další možnost příjmů České televize
Product Placement as Another Income Option of Czech Television
Abstract:
Tato diplomová práce si všímá zajímavého a v České republice relativně nového fenoménu v oblasti marketingové komunikace – tzv. product placementu – a jeho výskytu v české televizní tvorbě. V teoretické části si práce klade za cíl představit tento druh reklamy v obecné rovině, vyzdvihnout jeho hlavní výhody a na konkrétních případech zmapovat, jak jej využívají české televizní stanice poté, co to v …moreAbstract:
This thesis focuses on the product placement – an interesting phenomenon in the area of marketing communications which is relatively new in the Czech Republic. It also explore its occurrence in the Czech TV broadcasting. In theoretical part the main aim of this thesis is to introduce this kind of advertising in general, highlight the main advantages and show how the Czech TV stations use product placement …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/102314
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2014
- Supervisor: Jana Gibarti
- Reader: Mojmír Žáček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DAŇKOVÁ, Kateřina. \textit{Product Placement jako další možnost příjmů České televize}. Online. Master's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2014. Available from: https://theses.cz/id/7uroqz/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaMaster programme / field:
Hospodářská politika a správa / Ekonomika a právo v žurnalistice
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová