Bc. Marek Pelikán

Bachelor's thesis

Marketingový mix a jeho využití v lázeňském cestovním ruchu

Marketing mix and its use in the spa tourism
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na marketingový mix v lázeňském cestovním ruchu. V teoretické části se práce zaměřuje na marketingové pojmy, kterými jsou ? marketing, marketingový výzkum a marketingový mix. Dále práce pojednává o pozici lázeňství v cestovním ruchu a o lázeňských sdruženích. Praktická část se zabývá marketingovým mixem konkrétních lázní a dále vlastním marketingovým výzkumem prováděným …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on marketing mix in spa tourism. In theoretical part the thesis focuses on marketing terms which are marketing, marketing research and marketing mix. Furthermore the thesis deals with the position of spa in tourism and with spa association. The practical part deals with marketing mix of specific spa and furthermore with own marketing research done in this spa.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2013
  • Supervisor: RNDr. Šárka Brychtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pelikán, Marek. Marketingový mix a jeho využití v lázeňském cestovním ruchu. Pardubice, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní