Teachers' approaches to formative assessment in ELT – Chris Alex Liprtová
Chris Alex Liprtová
Bachelor's thesis
Teachers' approaches to formative assessment in ELT
Teachers' Approaches to Using Formative Assessment in Relation to Learners' Development of Linguistic Competence in ELT
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá postoji učitelů k formativnímu hodnocení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části práce je popsána souvislost mezi aktivním učením a formativním hodnocením skrze teorii konstruktivismu, na kterou je dále navázán koncept hodnocení se zaměřením na formativní. Dále je popsán cíl výuky anglického jazyka, kterým jsou komunikační kompetence, s důrazem na kompetenci …viacAbstract:
This bachelor thesis is focused on the approaches of English language teachers to the formative assessment. In the theoretical part of this thesis, there is described the connection between active learning and formative assessment through the constructivist theory, followed by the concept of assessment, specifically the formative one. Furthermore, there is a description of the aim of ELT, which is …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2022
Zverejniť od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Liprtová, Chris Alex. Teachers' approaches to formative assessment in ELT. Pardubice, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / odbor:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Práce na příbuzné téma
-
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová -
The Development of Communicative Competence through Asynchronous Discussion Forum Tasks
Lukáš Chadima -
Intercultural communicative competence (ICC) of university teachers at Palacký University Olomouc
Wenqian WANG -
Communicative English Language Teaching in Czech Basic Schools
Barbora Třetinová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná