Moc v komunikaci mezi pedagogy a dětmi předškolního věku – Bc. Barbora Pohanková
Bc. Barbora Pohanková
Master's thesis
Moc v komunikaci mezi pedagogy a dětmi předškolního věku
Power of communication between educators and pre-school children
Abstract:
Diplomová práce s názvem Moc v komunikaci mezi pedagogy a dětmi předškolního věku se zabývá projevy moci v komunikaci v interakci pedagog – dítě. Teoretická část se zaměřuje na teoretická východiska pojmu moc, dále popisuje moc v předškolní instituci, zabývá se jejími účastníky a specifikuje moc v pedagogické komunikaci. Obsahem empirické části práce je popis metodologie výzkumného šetření a následný …moreAbstract:
The Diploma thesis named Power of communication between educators and pre-school children focuses on manifestations of power in communication in the educator-child interaction. Its theoretical part deals with theoretical starting points of power, describes power in pre-school institution, deals with participants of pre-school education and specifies power in pedagogical communication. Empirical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/prbok/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2019
- Supervisor: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Education as a Tool of Power: Ethnocentrism, Ethnocide, and Power Displacement in Selected Contemporary Memoirs of Indian Residential School Survivors
Martin Ondryáš -
Komunikace nadaných dětí ve volnočasovém zařízení "Klub nadaných dětí Mensa v Opavě"
Petra KUPKOVÁ -
Vizuální komunikace kulturní instituce
Veronika Marešová -
Pohled učitele na zařazení dvouletého dítěte do předškolní instituce
Aneta Kuzmová -
Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů
Iva ŠIMANOVÁ -
Problematika umírání a smrti v komunikaci s předškolními dětmi
Tereza KASSALOVÁ -
Dramatické hry podporující komunikaci dětí předškolního věku
Jarmila ONDREJČIKOVÁ -
Diagnostika pragmatické složky v komunikaci dětí předškolního věku
Iva Chadzipanajotidisová