Ohlédnutí za režisérem Zdeňkem Pospíšilem a jeho spoluprací s Divadlem Husa na provázku – Mgr. Marie Navrátilová
Mgr. Marie Navrátilová
Bakalářská práce
Ohlédnutí za režisérem Zdeňkem Pospíšilem a jeho spoluprací s Divadlem Husa na provázku
Looking back on the Director Zdeněk Pospíšil and his Co-operation with the Theatre Goose on the String
Anotace:
Bakalářská práce mapuje období působení režiséra Zdeňka Pospíšila v Divadle Husa na provázku. Popisuje jeho životní peripetie, spolupráci s dramatikem Milanem Uhdem a tři principy dramatizace, kterých Pospíšil ve svých inscenacích využíval. Prvním principem je divadelní montáž textů, druhým principem je dramatizace v souladu s předlohou a třetím typem je taktáž dramatizace, ale dramatizace pouze z …víceAbstract:
My work is interested in a director Zdeněk Pospíšil and his theatrical work. This work describing the life of this director, his co-operation with the writer and dramatist Milan Uhde in Brnos theatre called Divadlo Husa na provázku and three special type of performance, which he made. The first type is theatrical montage of the text, it means constructing the script of other authors. The second type …víceKlíčová slova
Divadlo Husa na provázku Zdeněk Pospíšil Milan Uhde scénická montáž dramatizace Panta Rei Křest svatého Vladimíra Příběhy Dona Quijota Láska pod gilotinou Operace Brno Pohádky o mašinkách Baron Prášil Dům zvěřinec Profesionální žena Balada pro banditu Pohádka máje Než jsem se narodil a potom Dlouhá cesta
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tv5ti/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 9. 2006
- Vedoucí: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny divadla
Práce na příbuzné téma
-
L O O K I N G F O R - ČLOVĚK - VIZUÁLNÍ OTISK DOBY Člověk, osobnost, vliv, popularita, zobecnění.... Projekt Looking zaměřuji na analýzu, bádání a realizaci oděvů kolekce, která čistě vychází z krušnohorského prostředí a soustřeďuje se na jedince, krajinu a místo. Jsme součástí prostoru, jenž se stal za mnoho posledních let prázdným prostorem, který těžko hledá vlastní tvář a identitu. Prostor severních Čech je specifickým prostorem, jehož přítomnost je silně ovlivněna jeho minulostí. Destinace severních Čech byla v minulosti centrem textilního a oděvního průmyslu, většina továren byla zrušena a bohužel nepřežila novou dobu. Projekt Looking hledá v minulosti řemeslnou tvorbu, na kterou se pozapomnělo, a přístupy tisku na materiál desén. Tyto přístupy modernizuje, aktualizuje a s využitím současných technologií znovu objevuje a představuje veřejnosti. Smyslem je navázat na neznámé tradice, na prostor, který jsme získali a ke kterému hledáme stále cestu a cit.
Jan LÖBL -
IDIOT: tři české inscenace Dostojevského románu (Divadlo Petra Bezruče, Divadlo Husa na provázku, Dejvické divadlo)
Tereza Říhová -
Vliv nonsensové literatury na dramaturgickou orientaci Divadla Husa na provázku
Tereza Šlesingerová -
Znaky a tvůrčí přístupy studiových divadel se zaměřením na Divadlo Husa na provázku a HaDivadlo v 70. a 80.letech 20. století.
Markéta Randáková -
Semiotická analýza vybraných plagátov Divadla Husa na provázku
Natália Saganová -
Hudebně scénická kompozice Babička podle Boženy Němcové v inscenaci Divadla Husa na provázku
Blanka Bartoňová -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová -
Pantomimické a klaunské inscenácie Boleslava Polívku v rokoch 1972–1990 v Divadle (Husa) na provázku
Pavol Seriš