Bc. Terezie Ručková

Bachelor's thesis

L enseignement dans la classe de FLE fondé sur les idées du cognitivisme

Using a cognitive theory-based approach in the education of FLE classes
Abstract:
This work aims to introduce the contribution of cognitive psychology to the education, specifically to the teaching of French language as a foreign language. It focuses mainly on teacher´s methods and is intended to serve as a guide for all current and future French language teachers to improve their teaching. It provides a detailed description of how to present new knowledge to students so that they …more
Abstract:
Tato práce si klade za cíl představit a přiblížit přínos kognitivní psychologie pro výuku, konkrétně pro výuku francouzského jazyka jako cizího jazyka. Zaměřuje se především na postupy učitele a má sloužit všem budoucím i nynějším učitelům francouzského jazyka ke zkvalitnění jejich výuky. Přináší detailní popis, jak prezentovat nové znalosti žákům, aby je mohli nabýt efektivnějším způsobem, a tímto …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2022
  • Supervisor: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Petra Suquet, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta