Přínos zavedení modelu manažerského účetnictví pro SME zabývající se zemědělskou činností – Bc. Markéta Pešková
Bc. Markéta Pešková
Master's thesis
Přínos zavedení modelu manažerského účetnictví pro SME zabývající se zemědělskou činností
Benefits of implementation a managerial accounting model for SMEs engaged in agricultural activities
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tvorbou modelu manažerského účetnictví v zemědělství a hodnocením přínosů z něj plynoucích. Teoretická část pojednává o podstatě a funkcích a popisuje obecné postupy k tvorbě modelu manažerského účetnictví. V další části se literární rešerše zabývá specifiky, která jsou typická pro zemědělskou činnost a účetnictvím malých a středních zemědělských podniků. Na teoretickou část …moreAbstract:
The diploma thesis deals with creation of a model of managerial accounting in agriculture and evaluation of the benefits from it. The theoretical part deals with the essence and functions and describes the general procedures for creating the management accounting model. In the next part, the literary research deals with the specifics typical for agriculture and small and medium-sized agricultural holdings …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2017
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Hana Bohušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PEŠKOVÁ, Markéta. \textit{Přínos zavedení modelu manažerského účetnictví pro SME zabývající se zemědělskou činností}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2017. Available from: https://theses.cz/id/893yq0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economic policy and administration / Accounting and Taxes
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Zerdaloglu, S.
22/5/2017