Pedagogická komunikace na střední odborné škole obchodní – Mgr. Alena Smrčková
Mgr. Alena Smrčková
Bachelor's thesis
Pedagogická komunikace na střední odborné škole obchodní
Abstract:
Smrčková, Alena: Pedagogická komunikace na Střední odborné škole obchodní, bakalářská práce, Brno, MU 2006, s. 63 Anotace: Pedagogická komunikace slouží jako vzájemná výměna informací mezi účastníky výchovně vzdělávacího procesu, sloužící výchovně vzdělávacím cílům. Jeli pedagogická komunikace plnohodnotná, vytváří nejlepší podmínky pro rozvíjení motivace žák, formuje jejich osobnost, umožuje ídit …moreAbstract:
Annotation: Die pädagogische Kommunikation dient als gegenseitiger Informationsaustausch unter Teilnehmern eines erziehlich Ausbildungsprozesses, die für erziehlich Ausbildungszielen dient. Ist die pädagogische Kommunikation vollwertig, bildet sie die besten Bedingungen für die Motivationsentwicklung der Schüler, formiert ihre Persönlichkeit, ermöglicht sozial-psychologisce Prozesse in einem Kolektiv …moreKeywords
komunikace verbální neverbální a činem pedagogická komunikace základní prostředek uskutečňování výchovy a vzdělávání. optimismus -napomáhá k dobrému klíma ve třídě i mezi spolupracovníky orientace na pozitivní jevy a stránky a vlastnosti objektivita všech účastník komunikace citlivý přístup pohoda vzájemná důvěra mezilidské vztahy cílevědomé budování vztahů pedagog-žák žák-pedagog pedagog-pedagog podřízený-nadřízený nadřízený-podřízený. uspořádání učiva základní rozšiřující princip uvědomlosti aby žák rozuměl tomu co se učí. náročnost názornost J.A.Komenský je snadnější málo než mnoho stručně než obtížně prosté než složité přiměřenost aby cíl metody tempo pomůcky odpovídaly stupni fyzického psychického vývoje vku žáka informace UITEL INFORMACE ŽÁCI ZPTNÁ VAZBA uení zámrné které má stanovený cíl a obsah organizovat a ídit své uení. klid vyrovnanost kontrola myšlenek koncentrace na práci aplikace vhodná aplikace didaktických princip zásad vyuovacích metod adaptace pizpsobení se zmnám nejen ve škole ale i v soukromém život. cílevdomost princip cílevdomosti aby žák znal cíl smysl innosti kterou vykonává. emocionalita je citlivost vi situacím vyvolávajícím emoce emotivita individuální charakter hloubka jemnost citových projev jsou vázány na celkovou kultivaci osobnosti.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e8bx9/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2006
- Supervisor: ing. Pavla Stejskalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Education - Vocational Training
Theses on a related topic
-
Sociálně pedagogická komunikace mezi učiteli, rodiči a žáky na nižším stupni gymnázia
Ivana Rudnická -
Komunikace alternativní základní školy s rodiči během pandemie koronaviru v roce 2020
Lucie Pechová -
Proměny pedagogické komunikace základní školy s žáky a rodiči
Patricie ŠTĚPÁNKOVÁ -
Genderové aspekty pedagogické komunikace na 2. stupni české základní školy
Lucie Vaďurová -
Spolupráce a komunikace základní školy s rodiči při přechodu dítěte z předškolního vzdělávání z pohledu rodičů
Martina Maradová -
Pedagogická komunikace v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy
Rút Procházková -
Porovnání prostředků a funkcí neverbální komunikace na prvním a druhém stupni základní školy
Veronika Česká -
Výuková komunikace na Waldorfské základní škole
Monika Kloučková