Zhanibek Sagymbay

Bachelor's thesis

Consumer culture and symbolic boundaries

Consumer culture and symbolic boundaries
Abstract:
Disertační práce se zaměří na definice spotřebitelské kultury a symbolické hranice různých zemí, zejména východní Asie a západních zemí. Proč je to důležité? protože po celém světě roste konzumní kultura ve východní Asii nebývalým tempem a brzy začne dominovat konzumní kultura těchto zemí i kulturní charakteristiky. Kvůli tomuto růstu spotřeby budou muset společnosti dokonce říci, že se již přizpůsobují …more
Abstract:
The dissertation will focus on the definitions of consumer culture and the symbolic borders of various countries, especially East Asia and Western countries. Why is it important? because all over the world the consumption culture in East Asia is growing at an unprecedented rate, and soon the consumption culture of these countries will begin to dominate, as well as cultural characteristics. Due to this …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: MSc Mirela Moldoveanu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication