Realizace strategie CSR v českém podnikatelském prostředí – Ing. Adriana Válová
Ing. Adriana Válová
Doctoral thesis
Realizace strategie CSR v českém podnikatelském prostředí
Realization of CSR strategy in the Czech Republic
Abstract:
Tato práce se zabývá společenskou odpovědností především malých a středních podniků v České republice. Vychází z primárního výzkumu provedeného dotazníkovým šetřením na 477 respondentech. Ze získaných dat vyplynulo, že jednotlivé aktivity provádí průměrně 52 % podniků, potenciální navýšení je průměrně možné o 17 %. Spearmanův korelační koeficient ukazuje statisticky významnou, ale nízkou pozitivní …moreAbstract:
The aim of this dissertation is the corporate social responsibility of small and medium businesses in the Czech Republic. It is based on a primary research con-ducted by a questionnaire survey of 477 respondents. Gathered data display that 52% of businesses perform CSR activities, with a potential increase of 17% on av-erage. Spearman's correlation coefficient shows a statistically significant (but …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2017
Thesis defence
- Supervisor: prof. Ing. Pavel Tomšík, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÁLOVÁ, Adriana. \textit{Realizace strategie CSR v~českém podnikatelském prostředí}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2017. Available from: https://theses.cz/id/8b7hpt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and management / Business management and economics
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights