Mgr. Alena BOROVCOVÁ

Disertační práce

Severní dráha císaře Ferdinanda, historie a stavební vývoj trati od založení společnosti do současnosti, se zaměřením na hlediska památkové péče

The Emperor Ferdinand Exclusively Privileged Northen Railway
Anotace:
V roce 1829 uveřejňuje profesor mineralogie a zbožíznalectví na vídeňské polytechnice František Xaver Riepl na tehdejší dobu odvážný a velkorysý návrh na stavbu více než 400 kilometrů dlouhé železnice vedené z Vídně napříč habsburskou monarchií Moravou a Slezskem do polské Haliče, včetně odbočných křídel do Brna, Olomouce,Opavy a Bialsko ? Bialé. Dráha i stejnojmenná akciová společnost se zapsala do …více
Abstract:
It was in 1829 that Franz Xaver Riepl a professor of mineralogy and metallurgical specialist at the Vienna Technical University ? came up with a proposal which was revolutionary for its time: to build a railway covering a distance of over 400 kilometres, starting in Vienna, running through the northern provinces of the Habsburg Monarchy (Moravia and Silesia), and terminating in the Polish province …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2014
Zveřejnit od: 6. 5. 2014

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedoucí: Doc. PhDr. Ing. arch. Miloš Matěj, Ph.D. et Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

BOROVCOVÁ, Alena. Severní dráha císaře Ferdinanda, historie a stavební vývoj trati od založení společnosti do současnosti, se zaměřením na hlediska památkové péče. Ostrava, 2014. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Plný text práce

Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.5.2014

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 6. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta