Bc. Marián Miškovič
Diplomová práce
Manažerské účetnictví v MSP
Management accounting in a SME
Abstract:
Subject of the diploma thesis “Management accounting in a SME” is to suggest Activity-Based Costing application based on the analysis of current state of using management accounting instruments in company DIPLOMAT DENTAL s.r.o. In the introduction, theoretical information about management accounting, Activity-Based Costing and their connections with small and medium enterprises are analysed. Next part …víceAbstract:
Predmetom diplomovej práce Manažerské účetnictví v MSP“ je na základe analýzy súčasného stavu využitia nástrojov manažérskeho účtovníctva spoločnosti DIPLOMAT DENTAL s.r.o. navrhnúť aplikáciu Activity-Based Costingu. V úvodnej časti práce sú rozoberané teoretické poznatky z oblasti manažérskeho účtovníctva a Activity-Based Costingu a ich súvislosti s malými a strednými podnikmi. Ďalšia časť práce pozostáva …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zxauv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2016
- Vedoucí: Ing. Ladislav Šiška, Ph.D.
- Oponent: Ing. Jana Pokorná, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík