Experience and Reflection in Secondary School English Lessons – Bc. Anna Sítorová
Bc. Anna Sítorová
Master's thesis
Experience and Reflection in Secondary School English Lessons
Experience and Reflection in Secondary School English Lessons
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá aplikací metody zážitkové pedagogiky v hodinách anglického jazyka. Cílem práce je posoudit vhodnost této metody pro jazykovou výuku na druhém stupni základní školy. Práce se obzvlášť zaměřuje na reflexi a pokouší se identifikovat vhodné způsoby, jak reflexi efektivně zařadit do výuky založené na zážitkové metodě. Zabývá se také možnostmi vhodné adaptace tradičních aktivit …moreAbstract:
This diploma thesis is centred around the application of experiential learning method in English language classes. The aim of this thesis is to determine the relevance of this method in formal secondary school setting. Furthermore, the research is particularly focused on the reflective part of experiential learning process. It tries to identify the effective ways to turn reflections into a working …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t3k7e/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: Mgr. Ondřej Krahulec
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Instrukce lektorů Prázdninové školy Lipnice
Libor Pokorný -
Projektové řízení autorských kurzů v Prázdninové škole Lipnice - analýza a metodický průvodce
Zbyněk Riedl -
Marketingová komunikace občanského sdružení Prázdninová škola Lipnice
Michaela KLOCOVÁ -
Vývoj Instruktorského kurzu Prázdninové školy Lipnice
Klára ŠINDELKOVÁ -
Vliv časového odstupu pokurzovní reflexe na výpovědi účastníků zimní části Instruktorského kurzu Prázdninové školy Lipnice 2015.
Petr SKALKA -
Prázdninová škola Lipnice Projekt BOTTEGA
Šárka Ondřejová -
Komunikační strategie neziskové organizace Prázdninová škola Lipnice
Zuzana HANÁKOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová