Kateřina ŠMEJKALOVÁ

Master's thesis

Historické milníky a pověsti ústeckého regionu a jejich implementace do výuky vlastivědy na 1. stupni základní školy

Historical milestones and reputations of the Ustecky region and their implementation into the homeland studies on a primary school
Abstract:
Hlavní náplní této diplomové práce je provedení pedagogického experimentu obsahující vybrané vyučovací formy typu exkurze, integrované výuky a projektového vyučování. Touto kombinací výukových metod se snažíme reagovat na postoje žáků vzorkové třídy v oblasti vlastivědy a celkového vztahu k našemu městu Ústí nad Labem. Náš záměr je tedy implementovat historické milníky z místa kde žijeme do hodin vlastivědy …more
Abstract:
The aim of this thesis is to carry out a pedagogical experiment including the selected teaching methods such as excursions, integrated teaching and project teaching. By means of combining these methods we intend to address the attitudes of pupils of the sampled school class in the area of homeland studies and their general attitude towards our city of Ústí nad Labem. So, our goal is to implement the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jiří Šlégl, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠMEJKALOVÁ, Kateřina. Historické milníky a pověsti ústeckého regionu a jejich implementace do výuky vlastivědy na 1. stupni základní školy. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta