Teching Features of Informal Face-to-Face Conversation – Bc. Šárka Kostelníčková
Bc. Šárka Kostelníčková
Master's thesis
Teching Features of Informal Face-to-Face Conversation
Teaching Features of Informal Face-to-Face Conversation
Anotácia:
Tato diplomová práce pojednává o výuce prvků charakteristických pro neformální konverzaci u žáků základní školy. Hlavním cílem práce je vytvořit sérii aktivit, které rozvíjejí komunikační dovednosti žáků. Výuka prvků charakteristických pro neformální konverzaci je ilustrována na příkladech výukových sekvencí. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická. Zaměřuje se na lingvistické …viacAbstract:
This Diploma Thesis deals with teaching features of informal face-to-face conversation to pupils at a primary school. The main objective of the thesis is to devise and design a series of activities that will contribute to the development and improvement of pupils´ communicative competence in English. The teaching process is exemplified on teaching sequences that focus on features of informal face-to …viacKeywords
Styl stylisticky významné znaky lingvistika pragmatika sémantika dimenze situačního omezení funkční styly v angličtině mluvený a psaný projev lingvistická analýza konverzace princip spolupráce střídání se v řeči ustálené obraty rozlišující znaky textu zdvořilost v jazyce nejednoznačnost plynulost vágní jazyk rutinní výrazy používané v konverzaci gramatické znaky konverzace učení a osvojování jazyka komunikativní kompetence metody prvky Zaujmout Studovat a Aktivovat zpětná vazba oprava výukové sekvence aktivity Povědomí Kontrolované procvičování a Samostatné používání jazykových dovedností. Style stylistically distinctive features linguistics pragmatics semantics dimensions of the situational constraint the functional styles of English conversation speech and writing linguistic analysis of conversation the cooperative principle turn-taking adjacency pairs discourse markers politeness inexplicitness fluency vague language conversational routines grammatical markers of conversation language learning and acquisition communicative competence methods Engage Study and Activate elements feedback correction teaching sequences the presentation Awareness Controlled Practice Free Usage.
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ekn4u/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2011
- Vedúci: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Práce na příbuzné téma
-
Střídání mluvčích v online výuce angličtiny při zaměření mluvčích na význam a komunikaci
Ludmila Špačková -
Linguistic and translatological analysis of a professional text in the field of medicine
Kristýna Boháčová -
Tweeting as a New Style of Political Discourse: Linguistic Analysis of Donald Trump’s Tweets
Lenka Fišbachová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
A Linguistic Analysis of Fox News' Reporting on COVID Measures
Petr Hans -
Linguistic analysis of Boris Johnson’s political speeches
Tadeáš Strnad -
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Jakub Schwan -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková