Dopady emisního podvodu na chování spotřebitelů – Aneta Zůbková
Aneta Zůbková
Bachelor's thesis
Dopady emisního podvodu na chování spotřebitelů
Impacts of emission fraud on consumer decision making
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá dopady emisního podvodu společnosti Volkswagen Group na rozhodování spotřebitele. Zaměřuje se zejména na změny jeho chování před a po vypuknutí aféry v rámci preference značky a dieselového motoru. Analýza je doplněna prodeji skupiny Volkswagen, podíly naftových motorů u nově registrovaných vozidel ve vybraných zemích a v závěru obsahuje pohled na vývoj konfigurace vybraného …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the impact of Volkswagen’s emission fraud on consumer‘s decisions. This paper focuses mainly on changes in customer‘s decision-making process before and after the outbreak of the affair. The analytical part is supported by deliveries of Volkswagen Group, market shares of diesel engines and its evolution at newly registered vehicles in chosen countries. This paper also …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Bc. Ing. Marek Litzman, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Manažerské techniky
Theses on a related topic
-
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková -
Environmentální politika a její dopad na automobilový průmysl v ČR
Pavlína Dohnalová -
Dopady dohody o volném obchodu mezi EU a Jižní Koreou na český automobilový průmysl
Marek Hlubuček -
Vliv prvního ropného šoku na automobilismus a automobilový průmysl ve Spojených státech amerických
Jakub Kálazi -
Komparace dopadů ropných šoků 70. let na automobilový průmysl USA.
Jaroslav Kopřiva