Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque – Bc. Jitka Zvolánková
Bc. Jitka Zvolánková
Diplomová práce
Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque
Methods and possibilities of teaching pronunciation in the FLE class in Czech environment: Teachers' point of view
Abstract:
This thesis focuses on teaching French pronunciation from the point of view of Czech second grade and secondary school teachers. The thesis is traditionally divided into two parts – a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the characteristics of pronunciation and its importance in the process of learning a foreign language. It describes the factors influencing this teaching …víceAbstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice výuky francouzské výslovnosti z pohledu českých učitelů 2. stupně a středních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou výslovnosti a její důležitosti v procesu učení se cizího jazyka, popisuje činitele, kteří tento proces ovlivňují a v neposlední řadě nabízí škálu různých metod, …víceKlíčová slova
didaktika výslovnosti výuka jazyků francouzská výslovnost fonetický pokrok výzvy ve výuce výslovnosti motivace role učitele metody a prostředky oprava výslovnosti pronunciation teaching language teaching French pronunciation phonetic progress challenges in pronunciation teaching motivation the role of the teacher methods and resources pronunciation correction
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 2. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wtdd4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Katia Émilie V. Hayek, Ph.D.
- Oponent: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ZVOLÁNKOVÁ, Jitka. \textit{Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/8luip6/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy / Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Nové výzvy ve výuce matematiky
Michaela Šikolová -
Teaching English in Third World Countries - Teacher's Perspective
Tereza Šmilauerová -
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
Aspects of Pronunciation Teaching: The Influence of American Media on Pronunciation of Czech Students
Mariana Navrátilová -
The Role of Confidence in Teaching Pronunciation
Pavlína Fričová -
Teaching Pronunciation – Suprasegmental Features of English
Martina Pravdová -
The Changing Role of the Teacher and the Balance between Freedom and Guidance
Lauren Elizabeth McEvoy -
Eye of the teacher: Using eye tracking to explore professional vision of teachers and teachers gaze
Zuzana Juříková