Bc. Jitka Zvolánková

Master's thesis

Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque

Methods and possibilities of teaching pronunciation in the FLE class in Czech environment: Teachers' point of view
Abstract:
This thesis focuses on teaching French pronunciation from the point of view of Czech second grade and secondary school teachers. The thesis is traditionally divided into two parts – a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the characteristics of pronunciation and its importance in the process of learning a foreign language. It describes the factors influencing this teaching …more
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice výuky francouzské výslovnosti z pohledu českých učitelů 2. stupně a středních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou výslovnosti a její důležitosti v procesu učení se cizího jazyka, popisuje činitele, kteří tento proces ovlivňují a v neposlední řadě nabízí škálu různých metod, …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Katia Émilie V. Hayek, Ph.D.
  • Reader: doc. Christophe Gérard L. Cusimano

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature