Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque – Bc. Jitka Zvolánková
Bc. Jitka Zvolánková
Master's thesis
Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque
Methods and possibilities of teaching pronunciation in the FLE class in Czech environment: Teachers' point of view
Abstract:
This thesis focuses on teaching French pronunciation from the point of view of Czech second grade and secondary school teachers. The thesis is traditionally divided into two parts – a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the characteristics of pronunciation and its importance in the process of learning a foreign language. It describes the factors influencing this teaching …moreAbstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice výuky francouzské výslovnosti z pohledu českých učitelů 2. stupně a středních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou výslovnosti a její důležitosti v procesu učení se cizího jazyka, popisuje činitele, kteří tento proces ovlivňují a v neposlední řadě nabízí škálu různých metod, …moreKeywords
didaktika výslovnosti výuka jazyků francouzská výslovnost fonetický pokrok výzvy ve výuce výslovnosti motivace role učitele metody a prostředky oprava výslovnosti pronunciation teaching language teaching French pronunciation phonetic progress challenges in pronunciation teaching motivation the role of the teacher methods and resources pronunciation correction
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wtdd4/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Katia Émilie V. Hayek, Ph.D.
- Reader: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZVOLÁNKOVÁ, Jitka. \textit{Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/8luip6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature
Theses on a related topic
-
Nové výzvy ve výuce matematiky
Michaela Šikolová -
Teaching English in Third World Countries - Teacher's Perspective
Tereza Šmilauerová -
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
Aspects of Pronunciation Teaching: The Influence of American Media on Pronunciation of Czech Students
Mariana Navrátilová -
The Role of Confidence in Teaching Pronunciation
Pavlína Fričová -
Teaching Pronunciation – Suprasegmental Features of English
Martina Pravdová -
The Changing Role of the Teacher and the Balance between Freedom and Guidance
Lauren Elizabeth McEvoy -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková