Výtvarné aktivity jako prostředek pro rozvoj žáka s více vadami – Bc. Monika Smejkalová
Bc. Monika Smejkalová
Master's thesis
Výtvarné aktivity jako prostředek pro rozvoj žáka s více vadami
Art Activities as a Means to Development of a Pupil with Multiple Disabilities
Abstract:
Cílem práce bylo popsat výtvarné aktivity na základní škole speciální. V první části diplomové práce jsou shrnuty stručné obecné poznatky o klasifikaci postižení více vadami a limitech takového postižení v dětství. Druhá část byla věnována výtvarným aktivitám ve škole, včetně arteterapie a artefiletiky. Poslední teoretická část práce se zabývala vlastním kvalitativním výzkumem včetně volby metodologie …moreAbstract:
The purpose of the thesis was to describe the art activities at a special basic school. The first part briefly summarizes the theoretical findings about the general classification of multiple disabilities in children and describes the limitations of the disability. The second part was devoted to art activities at school including the art therapy and artephiletics. The last theoretical part deals with …moreKeywords
Postižení více vadami dítě s kombinovaným postižením těžké postižení mentální retardace mentální postižení žák se speciálními vzdělávacími potřebami dětský věk rozvoj osobnosti speciální vzdělávání arteterapie arteterapeutické metody výtvarná výchova artefiletika výtvarná aktivita spokojenost kvalita života. Multiple handicap a child with multiple disabilities severe disability mental retardation intellectual disability a pupil with special educational needs childhood personality development special needs education art therapy art therapy methods art education artephiletics art activity well-being quality of life.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b1toi/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA