Dítě s poruchou autistického spektra v běžné mateřské škole – Bc. Eva Pavlonková Fabiánová
Bc. Eva Pavlonková Fabiánová
Master's thesis
Dítě s poruchou autistického spektra v běžné mateřské škole
A child with autistic spectrum disorder in nursery school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou začlenění dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na poruchy autistického spektra, výchovu a vzdělávání dětí a žáků s PAS a inkluzivní přístup. V praktické části je zpracovaná kazuistika dítěte s PAS a proveden rozbor rozhovorů s pedagogy a rodiči. Cílem …moreAbstract:
This Master’s Thesis focuses on the integration of a child with autistic spectrum disorder into nursery school. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part describes autistic spectrum disorders, upbringing and education of children and pupils with autistic spectrum disorder and the inclusion approach. The practical part introduces a case study of a child with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o0xij/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2017
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education
Tereza BLAŽEJOVÁ -
The role of a teaching assistant in a primary school classroom
Romana Halíková -
Pedagogické asistentství u žáka s diagnózou atypický autismus
Jana Lážová -
Autismus v labyrintu všedního dne
Monika Haasová -
Integrace žáka s Aspergerovým syndromem do základní školy z pohledu pedagoga
Lucie Stehlíková -
Případová studie integrovaného dítěte s Atypickým autismem a ADHD v běžné mateřské škole s dopomocí asistenta pedagoga
Eva KOROLOVÁ -
Spolupráce asistenta pedagoga v procesu strukturovaného učení u žáka s atypickým autismem
Zdislava CHRÁSTECKÁ -
Integrating English Language Teaching in a Regular Nursery Class
Petra Jelínková