Kamil Prouza

Bachelor's thesis

Využití nástroje direct marketingu na trhu B2B na příkladu konkrétní firmy

Application of direct marketing in business to business market with an example of a real company
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je využití nástroje direct marketingu na trhu B2B na příkladu konkrétní firmy. Cílem práce je analýza proběhlé kampaně využívající přímou poštu, která se uskutečnila na trhu organizací. Na základě výsledků a zjištění této analýzy se práce dále zabývá vztahy mezi marketingovým a obchodním oddělením ve společnostech B2B. K tomu byl uskutečněn primární dotazníkový výzkum …more
Abstract:
Subject of the thesis is Využití nástroje direct marketingu na trhu B2B na příkladu konkrétní firmy. This work aims to analyze a direct marketing campaign that took place in the B2B market and used direct mail as its main tool. Based on the results of the analysis, the work next examines the reali-tonship between marketing and sales department in B2B companies. To do so, a survey was carried out among …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 11. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2015
  • Supervisor: Ondřej Pešek
  • Reader: Nela Bartošová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/57593

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management