Jitka FRIČOVÁ

Bachelor's thesis

Etika a korektnost v reklamě

Ethics and correctness in advertising
Abstract:
Cílem práce je posoudit oblast etiky z hlediska jejího začlenění do reklamy, zjistit a zhodnotit situaci povědomí vybraného segmentu spotřebitelů o dané problematice pomocí dotazníkového šetření. První část práce se věnuje základním pojmům, jako jsou etika, podnikatelská etika, morálka a reklama, nastíněny jsou obchodní praktiky a jejich techniky. Celá jedna kapitola je věnována problému etiky v reklamě …more
Abstract:
The goal of this thesis is to review the role of ethics in advertisement; evaluate the consciousness of target group of consumer using survey-based research. The first part of the thesis covers basic topics: ethics, ethics in advertising, trade practices, business ethics, advertisement. One chapter is dedicated to the ethics in advertising and its regulation and auto-regulation. The ethical codex in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Lenka Čechurová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FRIČOVÁ, Jitka. Etika a korektnost v reklamě. Plzeň, 2014. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Economics

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Retail Management