Michaela Polášková

Master's thesis

Čtenářská gramotnost v podmínkách aprobačních předmětů studenta

Reading Literacy in the conditions of student's approbation subjects.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá čtenářskou gramotností. V teoretické části jsou definovány a popsány pojmy gramotnost, čtenářská gramotnost, funkčnígramotnost a souvislost mezi nimi. V práci jsou uvedeny aspekty, složky a vlivy čtenářské gramotnosti na další vzdělávání. Jsou uvedeny výsledky českých žákův mezinárodních průzkumech především čtenářské gramotnosti PISA a jejich dopad na české školství. Součástí …more
Abstract:
This Diploma Thesis deals with reading literacy. The theoretical part defines and describes terms literacy, reading literacy, functional literacy and the relationships between them. This essay specifies the aspects, components and effects of reading literacy in education. This Thesis also presents the results of Czech pupils in the international survey of reading literacy PISA and their impact on the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 7. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2009
  • Supervisor: Jana Doležalová
  • Reader: Irena Loudová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec Králové. Archiv

Univerzita Hradec Králové

UHK, Pedagogická fakulta

Master programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - občanská nauka