Tereza Rejchrtová

Master's thesis

Analyzing the Impact of Social Media Influencers Across Different Product Categories

Analýza vlivu sociálních médií a influencerů napříč různými kategoriemi produktů
Abstract:
Tato studie zkoumá roli influencerů na sociálních sítích ve formování spotřebitelského chování a rozhodování o nákupu napříč různými kategoriemi produktů, jako jsou móda, technologie a zdravotní doplňky. Zaměřuje se především na pochopení toho, jak zákazník vnímá marketingovou kampaň založenou na influencerech. Klíčové atributy jako důvěryhodnost a atraktivita influencera, sladění produktu s celkovými …more
Abstract:
This research explores the role of social media influencers in shaping consumer perceptions and purchase decisions across diverse product categories, such as fashion, technology, and health supplemets industries. The focus is primarily on understanding how a customer perceives marketing campaign based on influencers. Key attributes like the credibility and attractiveness of the influencer, the alignment …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: Marek Hudík
  • Reader: Andrea Sáenz de Viteri Vázquez

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93668