Dominika Mrkvičková
Bachelor's thesis
Využívání sociálních sítí u generace Z
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením využívání a vlivu sociálních sítí na nákupní chování u tuzemské generace Z. Výsledky dotazníkového šetření vyhodnotily nejpoužívanější sociální síť u této generace, kterou je Instagram, a to převážně kvůli jeho obecné popularitě ve společnosti. Respondenti jsou na sociálních sítích často ovlivňovány marketingovou komunikací, která značně ovlivňuje jejich spotřební …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the evaluation of the use and influence of social networks on the shopping behavior of the domestic generation Z. The results of the questionnaire survey evaluated the most used social network among this generation, which is Instagram, mainly due to its general popularity in society. Respondents are often influenced by marketing communications on social networks that …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/n7ewx/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Radim Dušek, Ph.D.
- Reader: Ing. Aneta Boušková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Business Economics / Business Economics
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová