Adéla Bašníková

Master's thesis

Obalový design jako nástroj marketingové a obchodní strategie

Packaging Design as a Mean of Marketing and Business Strategy
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je problematika obalového designu jako nástroje marketingové a obchodní strategie. Tato práce je zaměřena na segment rychloobrátkového zboží, a to bramborových chipsů. V obecné rovině se věnuje charakteristice jednotlivých funkcí obalu s důrazem na jeho marketingové působení. Tato marketingová funkce je definována určitými nástroji obalového designu, které jsou v práci …more
Abstract:
The subject of this dissertation is about packaging design as a mean of marketing and business strategy. This dissertation is focused on FMCG field, specifically on a segment of potato crisps. On the theoretical level, the paper deals with the analysis of individual functions of packaging design, emphasizing the marketing influence, and also the role of packaging in the theory of marketing and shopping …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2019

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Milan Banyar, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bašníková, Adéla. Obalový design jako nástroj marketingové a obchodní strategie. Zlín, 2019. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe