Recepce psaného textu u žáka se sluchovým postižením – Bc. Kateřina Mlčáková
Bc. Kateřina Mlčáková
Bakalářská práce
Recepce psaného textu u žáka se sluchovým postižením
Reception of written text by a pupil with a hearing impairment
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá problematikou čtení u žáků se sluchovým posti-žením a úpravou literárních textů pro tyto čtenáře. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje dvě kapitoly. První kapitola je věnována problematice sluchového postižení, klasifikaci sluchových vad, možnostem kompenzace sluchového postižení a představuje také komunikační systémy osob se sluchovým …víceAbstract:
The bachelor's thesis deals with the issue of reading for students with hearing impairments and the editing of literary texts for these readers. The bachelor thesis will consist of a theoretical and a practical part. The theoretical part will include two chapters. First chapter will be devoted to the issue of hearing impairment, the classification of hearing impairments, the possibilities of compensation …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/x1ceu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. et Mgr. Zuzana Hlavičková
- Oponent: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Zefektivnění čtení s porozuměním u dospívajících s ADHD/ADD
Simona Gernatová -
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková -
Čtení s porozuměním u žáků s dyslexií ve srovnání s žáky intaktními ve 2. až 5. ročníku ZŠ
Monika SATTLEROVÁ -
Rozvoj řečové dovednosti čtení s porozuměním v anglickém jazyce u žáků s dyslexií
Nikol Eisová -
Hodnocení učebnice: čtení s porozuměním v angličtině pro žáky s dyslexií
Martin Kubíček -
Praktické využití snadného čtení (Easy to read) při spolupráci s lidmi s mentálním postižením
Eva OPLTOVÁ -
Deskripce základních rozdílů žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah.
Ivana CIBULKOVÁ -
Vývoj jedince se sluchovým postižením se zaměřením na volbu komunikačního kanálu
Zuzana Bednaříková