Teritoriální marketing na příkladu norských olympijských měst – Kristýna Kulhavá
Kristýna Kulhavá
Bachelor's thesis
Teritoriální marketing na příkladu norských olympijských měst
Teritorial Marketing in the Example of Norwegian Olympic Host Cities
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá teritoriální marketing norských olympijských měst s cílem analyzovat úspěšné strategie a přínosy tohoto přístupu pro rozvoj míst s podobnými charakteristikami a předpoklady. Teoretická část pomocí odborné literatury představuje principy teritoriální marketingu s odkazem na regionální rozvoj. Empirická část se věnuje konkrétním norským olympijským městům Oslu a Lillehammeru a …moreAbstract:
The bachelor’s thesis examines the territorial marketing of Norwegian Olympic cities to analyze successful strategies and the benefits of this approach for places with similar characteristics and premises. The theoretical part presents the principles of territorial marketing with references to regional development using specialist literature. The empirical part is devoted to the specific Norwegian …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z36c2/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Lucie Herbočková
- Reader: doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KULHAVÁ, Kristýna. \textit{Teritoriální marketing na příkladu norských olympijských měst}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2024. Available from: https://theses.cz/id/97ac8c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Regional Development and Tourism / Regional Development and Tourism
Theses on a related topic
-
Teritoriální marketing významných turistických destinací Ústeckého kraje
Patricie Benešová -
Teritoriální marketing jako nástroj pro zvyšování atraktivity měst
Lucie Herbočková -
Teritoriální marketing mikroregionů Ústeckého kraje
Kateřina Dušková -
Teritoriální marketing jako nástroj regionálního rozvoje
Veronika Říhová -
Teritoriální marketing jako nástroj rozvoje venkova na příkladu působení místních akčních skupin
Zuzana Veidlichová -
Teritoriální marketing statutárního města Jihlavy v oblasti volnočasových aktivit.
Petra Dolejší -
Regional development: A case study on sustainability factors
Lucas-Bénédict PARIS -
Teritoriální marketing jako nástroj pro zvyšování atraktivity měst
Lucie Herbočková