Změna strategie firem: přechod od prodeje zboží k prodeji služeb v malých a středních podnicích (B2C) – Polina Sirotina
Polina Sirotina
Master's thesis
Změna strategie firem: přechod od prodeje zboží k prodeji služeb v malých a středních podnicích (B2C)
Change in business strategy: transition from selling goods to selling services in small and medium-sized enterprises (B2C).
Abstract:
V souvislosti s rychlým rozvojem servitizace začaly firmy integrovat prvky prodeje služeb do svých obchodních modelů a nabízet tak vyšší hodnotu prostřednictvím služeb spíše než tradičními fyzickými výrobky. Diplomová práce má za cíl vymezit teoretický rámec tohoto trendu a navrhnout strategii přechodu k servitizaci pro konkrétní firmu. K dosažení tohoto cíle byly využity metody kvalitativního i kvantitativního …moreAbstract:
In the context of the rapid development of servitization, companies have begun integrating service sales elements into their business models, thereby offering higher value through services rather than traditional physical products. This thesis aims to define the theoretical framework of this trend and to design a strategy for transitioning to servitization for a specific enterprise. To achieve this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92238
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SIROTINA, Polina. \textit{Změna strategie firem: přechod od prodeje zboží k prodeji služeb v malých a středních podnicích (B2C)}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/9c36b4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92238
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Developing an Inbound Marketing Strategy for a Small Enterprise
Andrea Melissa Mejía Rodezno -
Assesing strategy options for the small investor
Jana Zabloudilová -
Draft of communication strategy for marketing support of small businesses in the product category of bottled water
Alexander Tarhoviský -
Gamification for Small Business and Startup Marketing
Daniyar Nygmanov -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Electronic Marketing in Small and Medium Sized Enterprises (SME)
Ilie Nejdanov -
Chances and risks of Human Resources Management of small and medium-sized enterprises
Roxana-Anka Hinzmann -
The European Union support tools and their impact on the Small and Medium-sized Enterprises in Czech and Slovak Republic
Kristína Srdošová