Marek Novinský

Doctoral thesis

Základní model tržní orientace v malých a středních podnicích

Fundamental Model of Market Orientation in Small and Medium Enterprises (SMEs)
Abstract:
Tržní orientace představuje jedno z nejstudovanějších témat marketingového výzkumu v posledních třiceti letech. Přestože se pozornost akademiků postupně přesunula z velkých firem na firmy malé a střední (MSP), v literatuře doposud není dostatečně popsána revize a adaptace původních teoretických konstruktů pro kontext MSP. Cílem této disertační práce je návrh a empirický test základního modelu tržní …more
Abstract:
Market orientation (MO) represents one of the most studied constructs of marketing research in the last three decades. Although the focus of scholars gradually shifted from big companies to small and medium enterprises (SMEs), there is still not enough evidence in the literature, that the original theories of the construct were sufficiently reviewed and adopted to serve the purpose of SMEs. The objective …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 11. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2023
  • Supervisor: Miroslav Karlíček
  • Reader: Ondřej Machek, Marie Přibová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88090