Lenka VAŇKOVÁ

Master's thesis

Objevujeme tvar Využití keramické hlíny v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ

Využití keramické hlíny ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy

Discovering shape Use of clay in art classes at primary school
Abstract:
V předložené práci jsou zpracovány možnosti využití keramické hlíny ve výchovně vzdělávacím procesu jako prostředku pro výtvarnou tvorbu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje stručný vývoj výtvarné výchovy, význam dětského výtvarného projevu, vyjadřovací prostředky výtvarné výchovy, vývojová stádia dětského trojdimenzionálního výtvarného projevu a význam …more
Abstract:
Abstract The presented thesis works with the possibility of using ceramic clay in education system as a mean of art. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part includes brief development of art lessons, importance of children´s art manifestation, evolutionary stages of childrens three-dimensional art manifestation and the importance of making models. Further the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 3. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 4. 2014
  • Supervisor: M.A. Dalibor Worm

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VAŇKOVÁ, Lenka. Objevujeme tvar Využití keramické hlíny v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ. Ústí nad Labem, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta