Bc. Alena Povolná
Master's thesis
Reklama jako obraz kultury
Advertising as an image of culture
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá reklamou jako obrazem kultury. V teoretické části bude charakterizovaný význam marketingu a popis nástrojů marketingového a komunikačního mixu. Dále se bude autorka zabývat reklamou, její historií a typy. Popíše, jaký vliv má reklama na spotřebitele a jakou roli hraje kultura v reklamě, osvětlí rozdíl mezi globální a lokální reklamou. Praktická část se bude zabývat globalizačním …viacAbstract:
Diploma thesis deals with advertising as a culture picture. The importance of marketing and description of marketing and communication mix tools have been characterized in the theoretical part of thesis. Furthermore, the author has been studied the history of advertising and common types of advertising. What impact has advertising on consumers and what is the role of cultural traditions in advertising …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 7. 2020
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/lxanb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 8. 2020
- Vedúci: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Oponent: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / odbor:
Economics and Management / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová