Bc. Tomáš Bergman

Master's thesis

Vliv introverze/extroverze na nákupní chování

The influence of introversion/extroversion on shopping behaviour
Abstract:
Diplomová práce se v teoretické části věnuje především typologii osobnosti a nákupnímu chování. Hlavním cílem diplomové práce je ověření vlivu introverze a extroverze na nákupní chování respondentů. Tomu je věnována praktická část této práce. V rámci průzkumu bylo osloveno celkem 55 respondentů, kteří vyplnili Eysenckův test typologie osobnosti. Z tohoto vzorku byla vybrána užší výzkumná skupina 15 …more
Abstract:
The theoretical part of the thesis is mainly devoted to personality typology and shopping behaviour. The main aim of the thesis is to verify the influence of introversion and extroversion on the purchasing behaviour of the respondents. The practical part of this thesis is devoted to this. A total of 55 respondents were contacted and completed the Eysenck Personality Typology test. From this sample …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication