Vliv introverze/extroverze na nákupní chování – Bc. Tomáš Bergman
Bc. Tomáš Bergman
Master's thesis
Vliv introverze/extroverze na nákupní chování
The influence of introversion/extroversion on shopping behaviour
Abstract:
Diplomová práce se v teoretické části věnuje především typologii osobnosti a nákupnímu chování. Hlavním cílem diplomové práce je ověření vlivu introverze a extroverze na nákupní chování respondentů. Tomu je věnována praktická část této práce. V rámci průzkumu bylo osloveno celkem 55 respondentů, kteří vyplnili Eysenckův test typologie osobnosti. Z tohoto vzorku byla vybrána užší výzkumná skupina 15 …moreAbstract:
The theoretical part of the thesis is mainly devoted to personality typology and shopping behaviour. The main aim of the thesis is to verify the influence of introversion and extroversion on the purchasing behaviour of the respondents. The practical part of this thesis is devoted to this. A total of 55 respondents were contacted and completed the Eysenck Personality Typology test. From this sample …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/c67a3/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Smyslový marketing
Martin Hudec -
Osobnost vychovatele školní družiny podle typologie MBTI.
Denisa KOJECKÁ -
Typologie MBTI a její využití v týmové spolupráci
Blanka Šimonovská -
Typologie MBTI a studium sociální pedagogiky
Klára KAPOUNKOVÁ -
Osobnost vychovatele školní družiny podle typologie MBTI.
Denisa KOJECKÁ -
Zkoumání vlivu extraverze na úspěch v síťovém marketingu využitím typologie osobnosti dle MBTI
David Černý -
Využití typologie osobnosti při výběru zaměstnanců v MSP
Karolína Stichová -
MBTI typologie osobnosti a prožívání osamělosti
Markéta VITOŠKOVÁ