YouTube as a source of authentic listening materials – Bc. Vojtěch Bystřičan
Bc. Vojtěch Bystřičan
Master's thesis
YouTube as a source of authentic listening materials
YouTube as a source of authentic listening materials
Abstract:
Tato práce se zabývá nedostatkem autentičnosti tradičních učebnicových poslechových materiálů používaných v kurzech anglického jazyka a navrhuje YouTube jako bohatý zdroj autentických poslechových materiálů. Využitím akčního výzkumu zkoumá tato studie proveditelnost implementování autentických videí z YouTube do výuky angličtiny jako cizího jazyka a rovněž jak studenti tyto materiály vnímají. Zároveň …moreAbstract:
This thesis addresses the issue of lack of authenticity in traditional textbook listening materials used in English language courses by proposing YouTube as a rich source of authentic listening materials. Employing an action research approach, the study investigates the feasibility of implementing authentic YouTube videos into an English as a Foreign Language (EFL) lesson, explores learners' perceptions …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yr34f/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Reader: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Použití autentických poslechových materiálů ve výuce angličtiny
Anna LUKÁŠOVÁ -
Využití autentických materiálů ke zlepšení poslechových dovedností žáků základních škol
Martina MAJTÁNOVÁ -
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky
Markéta Soukupová -
Lektor jako spolutvůrce sociálního klimatu třídy
Andrea Kurková -
Komunikační strategie u studentů v angličtině jako cizím jazyce
Kristýna Hálová