Mgr. Jitka Mahdalová

Master's thesis

Individuální preference při učení žáků standardních a vybraných alternativních škol

Preferred Learning Styles of Standard and Alternative Schools Pupils
Abstract:
Práce se zabývá problematikou učebních stylů žáků standardních škol a vybraných škol alternativních: konkrétně waldorfské a Montessori školy. Cílem práce je identifikovat a popsat rozdíly v učebních stylech žáků mezi jednotlivými typy škol, mezi pohlavími a mezi věkovými skupinami. Výzkumný soubor tvořil vyrovnaný vzorek 308 žáků druhého stupně základních škol z různých míst České republiky. Data byla …more
Abstract:
The thesis deals with learning styles of standard and alternative schools´ pupils, namely the Waldorf and Montessori schools. The aim was to find and describe the differences in learning styles of students of different types of schools, and also differences among genders and age groups. The research sample consisted of three balanced samples of 308 students of the second degree of elementary school …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 1. 2014
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta