Individuální preference při učení žáků standardních a vybraných alternativních škol – Mgr. Jitka Mahdalová
Mgr. Jitka Mahdalová
Master's thesis
Individuální preference při učení žáků standardních a vybraných alternativních škol
Preferred Learning Styles of Standard and Alternative Schools Pupils
Abstract:
Práce se zabývá problematikou učebních stylů žáků standardních škol a vybraných škol alternativních: konkrétně waldorfské a Montessori školy. Cílem práce je identifikovat a popsat rozdíly v učebních stylech žáků mezi jednotlivými typy škol, mezi pohlavími a mezi věkovými skupinami. Výzkumný soubor tvořil vyrovnaný vzorek 308 žáků druhého stupně základních škol z různých míst České republiky. Data byla …moreAbstract:
The thesis deals with learning styles of standard and alternative schools´ pupils, namely the Waldorf and Montessori schools. The aim was to find and describe the differences in learning styles of students of different types of schools, and also differences among genders and age groups. The research sample consisted of three balanced samples of 308 students of the second degree of elementary school …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gg3t4/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2014
- Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Preference učebních stylů podle převažujících druhů inteligence u vysokoškolských studentů s různým studijním zaměřením
Michala Klasová -
Spokojenost se vzděláváním na příkladech kurzů v akceleračním programu
Radka Lžičařová -
Learning Styles in the Process of Vocabulary Learning in EFL
Anna Lášek -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Accommodating learning styles in EFL coursebooks for YL
Květa Šímová -
Learning Styles Informed Instruction in English Classes
Kateřina Vachová -
A Comparative Study of High School Students' Learning Styles in the Czech Republic and China
Meichen Zhang -
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
Zuzana Habrovanská