Adriana Poláková

Bachelor's thesis

Body image a jeho využitie v marketingovej komunikácií na sociálnych sieťach

Body image a jeho využití v marketingový komunikaci na sociálních sítích
Abstract:
V dnešní době je na lidi vyvíjen tlak, aby za všech okolností vypadaly dokonale. Z reklam, médií a čím dál intenzivněji i ze sociálních sítí je předkládán ideální body image, prototyp krásy, za kterým se žene stále více lidí. Hlavním cílem této práce je zjistit dopad vnímání body image na nákupní rozhodování spotřebitelů. Zaměření této práce je na mladou generaci, na kterou ve velmi velké míře, nejen …more
Abstract:
In modern society is developed pressure, to look perfect in any circumstances. In advertisements, media, and now much more often in social media is presented ideal body image, protopyte of beaty, that many people chase. Mail goal of this thesis is to ascertain dependency of body image on customers shopping behavior. This thesis is focused on young generation, that is in great extent affected, not just …more
Abstract:
V dnešnej dobe je na ľudí vyvíjaný tlak, aby za každých okolností vyzerali dokonale. Z reklám, médií a čím ďalej intenzívnejšie aj zo sociálnych sietí je predostieraný ideálny body image, prototyp krásy, za ktorým sa ženie čoraz viac ľudí. Hlavným cieľom tejto práce je zistiť dopad vnímania body image na nákupné rozhodovanie spotrebiteľov. Zameranie tejto práce je na mladú generáciu, na ktorú vo veľmi …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: Oldřich Vávra
  • Reader: Michaela Krupiková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/70022

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management