Bc. Koutský Koutský

Master's thesis

Využití neuromarketingu ve finančních službách

Use of neuromarketing in financial services
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem neuromarketingu ve finančních službách. V teoretické části vysvětluje obecné pojmy marketingu až po jeho historii vývoje. Poté do hloubky popisuje a analyzuje neuromarketing jako vědu, která se využívá ve finančních službách, a to jaké metody jsou využívány. V praktické části využívám eye-trackingovou metodu pro analýzu kampaní České spořitelny pro ilustraci využití …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic of neuromarketing in financial services. The theoretical part explains the general concepts of marketing up to its history. It then describes in detail and analyzes neuromarketing as a science that is used in financial services. In the practical part of the thesis I present a research based on eye-tracking method together with its qualitative analysis. The aim …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Vladimír Ezr, CSc.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication