Sprachliche und außersprachliche Mittel der Werbung - Vergleich der deutschen und japanischen Werbung – Mgr. Pavlína Tesařová, Ph.D.
Mgr. Pavlína Tesařová, Ph.D.
Disertační práce
Sprachliche und außersprachliche Mittel der Werbung - Vergleich der deutschen und japanischen Werbung
Linguistic and Extra Linguistic Means of Advertising - Comparison of German and Japanese Advertising
Abstract:
The topic of this dissertation is “Linguistic and Extra Linguistic Means Used in Advertising: Comparison of German and Japanese Advertisement.” A set of 290 TV advertising spots (145 German and Japanese advertisements, respectively) broadcasted between 2005 and 2015 is analysed on the basis of cultural dimensions as defined by Geert Hofstede (qualitative comparative linguistic analysis). The advertisements …víceAbstract:
Tématem předložené dizertační práce jsou „Jazykové a mimojazykové prostředky reklamy: srovnání německé a japonské reklamy“. Na základě kulturních dimenzí definovaných Geertem Hofstedem je korpus 290 (145 německých a 145 japonských) televizních spotů vysílaných mezi lety 2005 až 2015 podroben kvalitativní srovnávací jazykové analýze. Reklamy jsou rozděleny do pěti kategorií: potraviny a nápoje, léky …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 9. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/a93uu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 1. 2016
- Vedoucí: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
- Oponent: Mgr. Martin Mostýn, Ph.D., Mgr. Igor Pruša, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TESAŘOVÁ, Pavlína. \textit{Sprachliche und außersprachliche Mittel der Werbung - Vergleich der deutschen und japanischen Werbung}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/9oas6n/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Filologie (čtyřleté) / Německý jazyk
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Language of Cosmetic Advertising: Discourse analysis
Pavla Kostková